Ekonomi

İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı’nın son istasyonu yakında açılacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı’nın 9’uncu ve son istasyonu olan Gayrettepe istasyonunu yakın zamanda hizmete açacaklarını ve İstanbul halkının hizmetine sunacaklarını belirtti.

Bakan Uraloğlu, İstanbul Havalimanı metro sınırı Gayrettepe istasyonunda incelemelerde bulundu.

Uraloğlu, burada yaptığı açıklamada, pek çok özelliğiyle “ilklerin” ve “enlerin” projesi olan İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı’nın son bağlantısı olan Kağıthane-Gayrettepe etabındaki çalışmaları hayata geçirmenin mutluluğunu yaşadıklarını söyledi. Türkiye’nin en hızlı metrosu olma özelliğinin yanı sıra tamamlanma aşamasına geldi.

Hattın İstanbul Havalimanı-Kağıthane bölümünün 22 Ocak 2023’te hizmete açıldığını hatırlatan Uraloğlu, “Neredeyse tam bir yıl önce 37,5 kilometre uzunluğundaki Gayrettepe’nin 34 kilometrelik Kağıthane-İstanbul Havalimanı bölümünü hizmete açmıştık. -İstanbul Havalimanı Metrosu. Yani 2 gün sonra sınırımız “Hizmete girişinin ilk yılı olacak. Açılışından bu yana 2023 yılı boyunca 8 istasyonda günde 112 uçuşla hizmet vererek 5,15 milyon yolcu taşıdık. 20 dakika frekansla ayda ortalama 520 bin yolcu ağırladık.” dedi.

En sık kullanılan istasyonların Kağıthane ve İstanbul Havalimanı olduğunu belirten Uraloğlu, 3,5 kilometrelik Kağıthane-Gayrettepe etabının tamamlanmasıyla hat uzunluğunun 37,5 kilometreye, istasyon sayısının da 9’a çıkacağını belirtti.

Bakan Uraloğlu, “Sınırımızın 9’uncu ve son istasyonu olan Gayrettepe istasyonunu çok yakında İstanbullularla buluşturacağız. Şimdiden hayırlı olsun.” dedi.

“Türkiye’de ilk kez bir metro projesinde 10 TBM aynı anda kullanıldı.”

Abdulkadir Uraloğlu, 72 metre derinliğiyle Türkiye’nin en derin metro istasyonu olan Gayrettepe istasyonunun hizmete girmesiyle havalimanı metro hattının metrobüs ve Yenikapı-Taksim-Hacıosman Metro Hattı ile entegre olacağını belirtti.

İstasyonun hizmete girmesiyle hattın erişilebilirlik fonksiyonunun artacağına işaret eden Uraloğlu, “Şişli ve Beşiktaş da metroyla Kağıthane ve Eyüp ilçelerine bağlanacak. İstanbullu vatandaşlarımız güvenli, hızlı ve ekonomik yolculuk yapabilecek. İstanbul Havalimanı ve Kabataş-Mahmutbey Metro Hattı ile entegre direkt raylı sistem ile ekonomik olarak.” Nasıl olsa gelecektir.” dedi.

Uraloğlu, projeyle Gayrettepe ile İstanbul Havalimanı arasının 30 dakika, Göktürk ile Mahmutbey arasının 38 dakika, Tekstilkent ile İstanbul Havalimanı arasının 45 dakika, Taksim ile İstanbul Havalimanı arasının 41 dakika, arasının ise 41 dakika olacağını söyledi. Taksim ile Göktürk arası 26 dakika, 4. Levent ile İstanbul Havalimanı arası ise 35 dakika olacak.

Metro hattındaki çalışmalar hakkında bilgi veren Uraloğlu, şunları kaydetti:

“Öncelikle 37,5 kilometre ile tek modül olarak en uzun metro ihalesi oldu. Türkiye’de ilk defa bir metro projesinde 10 TBM aynı anda kullanıldı. Oldukça başarılı kazı çalışmalarında gösterilen özen ve son derece başarılı kazı çalışmaları Türk mühendis ve işçilerinin emek ve emeğiyle bu çaptaki makineler arasında kazı hızında dünya rekorları kırdık.TBM ilerlemelerinde günde 64,5 metre, haftada 333 metre ve ayda 1233 metre kazı rekorları kırdık.Türkiye’nin en hızlı metro araçları Saatte 120 kilometre hıza sahip sinyalizasyon sistemi de yine bu hatta kullanılıyor. “ASELSAN ve işbirlikçisi TÜBİTAK’ın yerli ve milli kaynaklarla geliştirdiği sinyalizasyon sistemini, Bakanlığımızın desteklediği projede kullandık. Bu metro hattı.”

“4 projemizi yılın ilk çeyreğinde hizmete açmayı planlıyoruz.”

Bakanlık olarak dünyanın en özgün ve saygın kent içi raylı sistem projelerini İstanbul’da birer birer hayata geçirdiklerini vurgulayan Uraloğlu, Marmaray’ın Türkiye’nin benimsediği proaktif politika ve küresel vizyonun en değerli göstergelerinden ve somut adımlarından biri olduğunu ifade etti. son yıllarda ortaya atmıştı.

Başakşehir-Kayaşehir Metrosu ile halkın hizmetine sunulan metro hatlarının uzunluğunun 127,5 kilometre olduğunu belirten Uraloğlu, şöyle devam etti:

“Halihazırda Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metro Hattı, Halkalı-Başakşehir-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, Altunizade-Çamlıca Cami-Bosna Bulvarı Metro Sınırı, Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi ile Kağıthane-Gayrettepe, Metro dahil toplam uzunluğu 55,7 kilometre olan 5 hatta daha İstanbul için çalışıyoruz.Devam eden projelerimiz tamamlandığında İstanbul’daki raylı sistem ağının uzunluğu 338,5 kilometreden 394,2’ye çıkacak. kilometre.

Sürekli çalışmalarımızın sonucunu nihayet aldığımızı gururla belirtmek isterim ve 2024 yılının ilk çeyreğinde çalışmaları tamamlayıp 4 projemizin açılışlarını yapmayı planlıyoruz. Bu 4 projeyle birlikte 34,2 kilometrelik yeni raylı sistemimiz de hayata geçecek. Sınır 18 istasyonla İstanbullulara hizmet vermeye başlayacak. Bunlardan ilki, bir araya geldiğimiz 3,5 kilometrelik Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattı. Ardından 8,3 kilometre uzunluğundaki Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Sınırını 8 istasyonlu, 8,4 kilometre uzunluğundaki Bakırköy-Kirazlı Sınırını 7 istasyonlu ve Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattımızın 14 kilometrelik kısmını da hizmete açacağız. Arnavutköy ve İstanbul Havalimanı.”

“İstanbul özelinde amacımız İstanbul’u yeniden hizmete açmak”

Bakan Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın öncülüğünde İstanbul’u bir uçtan diğer uca modern raylı sistem ağlarıyla donattıklarını belirterek, “İstanbullular da Bakanlığımızın projelerini beğeniyor ve yakından takip ediyor. İstanbul’daki trafik sıkışıklığından dolayı zaten İstanbul’un her köşesine raylı sistem kurduk.” “İstanbul ulaşım master planı, İstanbul’un 1100 kilometrelik metro hattına ihtiyacı olduğunu gösteriyor. Bu noktada biz de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bu yönde adımlar atıyoruz.” söz konusu.

İstanbul’da itibar projelerini başarıyla tamamladıklarını belirten Uraloğlu, “Gördüğünüz gibi yenileri de tamamlanıyor, hizmete başlamak için gün sayılıyor. Kimsenin şüphesi olmasın, İstanbul’a hizmet aşkımız hiçbir zaman bitmeyecek” dedi. İstanbul’u geleceğe taşıyacak proje ve yatırımlarımız da hız kesmeden devam edecek. Önümüzdeyiz.” “31 Mart’ta yerel seçim var. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayımız eski Çevre ve Şehircilik Bakanımız Sayın Murat Kurum. İstanbul’da amacımız İstanbul için duraklama dönemine son vererek onu geri getirmek. hizmet etmek ve amacına ulaşmaktır.” Şeklinde konuştu.

Uraloğlu hattın test sürüşünü yaptı

Bakan Uraloğlu, açıklamasının ardından İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı’nda gerçekleştirilen test sürüşüne katıldı. Test sürüşü Gayrettepe ile Kağıthane istasyonu arasında gerçekleştirildi.

Kağıthane istasyonunda yolcularla sohbet eden Uraloğlu, ayrıca İstanbul Havalimanı-Gayrettepe Metro Hattı’nda çalışan Çinli mühendisle de fotoğraf çektirdi. Türkçe konuşan mühendis, Bakan Uraloğlu’na, “Yüzü Çinli gibi görünse de içi Türk ve Müslüman olmayı düşünüyor” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu