Haber

Fransız lüks moda markası Dior ırkçılıkla suçlandı

Fransız lüks moda markası Dior, Asyalı bir modelin çekim için gözlerini “yukarı çektiğini” gösteren bir reklamın ardından Çin sosyal medyasında ırkçılıkla suçlandı. Tepki alan markanın ilanı herhangi bir açıklama yapılmadan sosyal medya sayfasından kaldırıldı.

.

Çin Komünist Partisi’nin gazetesi Global Times, markayı resmi bir özür yayınlamaya çağırdı. Gazeteden yapılan açıklamada, “Dior, Asya pazarına gerçekten saygı duyuyorsa, promosyon krizlerini bilmiyormuş gibi yaparak atlatmaya çalışmak yerine temel saygı ve alçakgönüllülüğe sahip olmalı” dedi. Böyle bir tutum, sonuçta onun prestijine onarılamaz bir zarar verecektir. “Dior’un eksiklikleriyle yüzleşeceğini, samimi bir özür sunacağını ve Asya toplumundan karşılık vereceğini ve gelecekteki emsal sorunlardan nasıl kaçınılacağına dair net açıklamalarda bulunacağını umuyoruz.”

Sosyal medya kullanıcıları da markanın böyle bir tanıtımla “ırk ayrımcılığı” yaptığını iddia ederken, diğerleri Dior için modellik yapan Çinli modelleri markayla bağlarını kesmeye çağırdı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu