Haber

Stellantis ticari araç hamlesine Pro One ile başladı

Stellantis; Citroen, aralarında Fiat, Opel, Peugeot, Ram ve Vauxhall’ın da bulunduğu 6 markanın ticari modellerini kapsayan ve şirketin Ticari Araçlar İş Birimi’ni küresel liderliğe taşımak amacıyla geliştirilen stratejik hamlesi Pro One’ı tanıttı.

Stellantis Pro One müşterileri; Van, Pick-Up, mikro mobilite seçenekleri, yeni nesil elektrikli aktarma organları sistemleri; Profesyonel müşterilerin iş verimliliğini en üst düzeye çıkaran, maliyetleri azaltan ve karlılığı artıran kontak dönüşüm/refit ekosistemi, tam kontak araç teknolojileri ve kapsamlı iş katılımı yaklaşımı gibi avantajlardan yararlanacak.

Ticari Araçlar İş Birimi şu anda yıllık 1,6 milyon adetlik satışla Stellantis’in net gelirinin üçte birini oluşturuyor. Pro One stratejisi, Stellantis’in Dare Forward 2030 stratejik planına ulaşmasına yardımcı olacak. Şirket, ticari araç net gelirini 2030 yılına kadar 2021 yılına göre iki katına çıkaracak; Yüzde 40’lık bir elektrikli araç (EV) satış karışımına ulaşacak ve 5 milyar avroluk hizmet geliri elde edecek.

Pro One lansmanının bir parçası olarak Stellantis, her marka için ikinci nesil 0 emisyonlu güç aktarma organları, benzersiz bir hidrojen analizi, tam temas ve üst düzey otonom sürüş destek sistemleri içeren tamamen yeni bir Van serisini tanıttı.

Buna paralel olarak marka, Kuzey Amerika’daki ürün gamını da Ram ProMaster MESKEN, 2025 Ram 1500 REV, elektrikli Van ve Pick-Up araçları gibi modellerle canlandıracak.

Stellantis Ticari Araçlar İş Birimi Başkanı Jean-Philippe Imparato; “Ticari araçlar, Stellantis’in net gelirinin üçte birini oluşturuyor. Ticari araçlardaki liderliğimizi daha da ileri taşımak için Pro One stratejimizi 6 marka, tek güç konseptiyle pazara sunuyoruz. Müşteri beklentileri karmaşıklaştıkça ve çeşitlendikçe buradayız. her özel ihtiyacı özel bir çözümle karşılamak için “Misyonumuz dünyanın her yerindeki müşterilerimizle yan yana durmak ve onların gelişmesine yardımcı olacak ürün ve hizmetler sunmaktır” dedi.

Stellantis Pro One altı temel unsur tarafından desteklenmektedir.

Bugün Stellantis, ticari araç satışlarında “Genişletilmiş Avrupa” pazarında yüzde 31, Güney Amerika pazarında ise yüzde 28 payla sektöre liderlik ediyor. Ayrıca Orta Doğu ve Afrika’da 2., Kuzey Amerika’da ise 3. sırada yer alıyor. Stellantis, 2021 yılından bu yana tamamen elektrikli ticari araç yelpazesiyle “Genişletilmiş Avrupa” Ticari BEV pazarında %40’ın üzerinde paya sahip. Tartışmasız liderin yanı sıra hidrojen ve alternatif yakıtlar konusunda da teknoloji öncüsü olmaya devam ediyor.

Pro One stratejisi aynı zamanda uygun fiyatlı, güvenilir bir elektrifikasyon dönüşümü sağlamayı ve mevcut içten yanmalı ticari araç filolarının ömrünü uzatmayı da hedefliyor. Bu strateji Stellantis’in Cyclical stratejisine dayanmaktadır. EkonomiUzmanlığından yararlanarak aynı zamanda Qinomic ile bir retrofit programının pilot uygulamasını da yürütüyor.

Küresel çapta 20 binden fazla satış ve servis iletişim noktasına sahip olan Stellantis, satış ve servis danışmanlarından oluşan ağı ve uzatılmış çalışma saatleri ile müşterilerine tamamen kapsayıcı ve kişiselleştirilmiş destek sağlıyor. Pro One, 360 derece yaklaşımı sayesinde markaların ve profesyonellerin en uygun görev aracı, ekipman analizi ve hizmetlerini seçmelerine yardımcı oluyor. Stellantis, müşterinin beklentilerine, yeteneklerine ve misyonuna bağlı olarak en uygun iş çözümünü önerir.

Stellantis, pazar trendlerini göz önünde bulundurarak, büyük teslimat minibüsünün arkadan açılır kapı ve cep kapısı gibi donanım ve özelliklere sahip özel fabrika çıkışlı versiyonunu sunacak ve müşteri odaklı yaklaşımıyla sürücülerin verimliliğini artırmayı hedefliyor.

Stellantis’in 34 ülkede 400 küresel yan kuruluşu bulunmaktadır. Üretim ve teslimat sürelerini kısaltmak amacıyla müşteriler, perakendeciler ve üreticiler, ticari araç satışlarının %50’sini temsil eden dönüşüm ve üst yapı ihtiyaçları için kusursuz bir dijital müşteri yolculuğu aracılığıyla birbirine bağlanıyor. Entegre yaklaşım, dönüşüm ve üstyapı sağlayıcılarına tamamen dijital bir ekosisteme ortak erişim sağlamayı içeriyor. Dönüşüm ve üstyapı şirketleri ayrıca, dönüşümleri elektriklendirmek için pil eklemek yerine aracın konsey gücünü kullanan yeni e-Power Take Off (ePTO) çözümünden de yararlanacak.

5 milyar Euro hizmet geliri hedefiyle Dare Forward 2030 stratejik planının büyüyen yedi iş kolundan biri olan Stellantis, 2023 yılı sonuna kadar tüm yeni Van ve Pick-Up araçlarını ulaşılabilir hale getirecek. 2026’dan itibaren, müşterilerine kablosuz güncellemeler sunacak. Araçların temasla bağlantılı hale gelmesi toplam sahip olma maliyetini düşürürken, iş sürekliliği ve verimliliğe odaklanan yeni hizmet paketlerine de olanak tanıyacak. Paketler, KONUT filolarını optimize etmek için dijital bakım izleme, eko-sürücü koçluğu, görev yönetimi, şarj yönetimi yazılımı ve gerçek zamanlı sürücü uyarıları gibi hizmetler sunacak.

Stellantis Ticari Araçlar İş Birimi Kıdemli Lider Yardımcısı Xavier Peugeot; “Tüm Stellantis van serisinin ikinci nesil elektrikli çözümlerle yenilenmesi ve 2024’ten itibaren 4 Pick-Up modelinin elektrifikasyonu, 360 derece müşteri odaklı yaklaşıma dayanan ‘Pro One’ projesinin kalbinde yer alıyor. Bu ticari araçlardaki uluslararası liderliğimizi pekiştirme isteğimizi yansıtıyor” dedi. .

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu