Kitap kapaklarının sıra dışı olması okuyucuları o kitabı almaya itiyor.
Bir kitabı incelerken öncelikle arka kapağındaki tanıtım metnine bakarız. Tanıtım kılıfı bizi ilgilendirmiyorsa; Bakalım bu sefer kapak ne kadar etkileyici. Bu tüm kitapseverler için böyledir. Kitabın kapağının sıra dışı olması ve dikkat çekmesi kitap severlerin o kitabı okuma isteği uyandırıyor.
Okuyacağımız kitabı kapağına göre seçmiyoruz elbette. İyi bir kitap olduğunu bilirsek, satın alırız. Güzel kapak karar vermede en değerli etken değil ama değerli etkenlerden biri özetlemek…
Ancak kötü bir kapak yüzünden yeterli bir kitabı kaçırma riski her zaman vardır ya da kötü bir kapak yüzünden açıp okumak istemeyebiliriz.
satın alma davranışı
Kitap kapaklarının satın alma davranışı üzerinde büyük etkisi olduğu aşikardır. Kitabı ve yazarın iki kitabını yan yana koyalım. Kaçınılmaz olarak, birinin kapağı bizim için daha ilginç olacak ve onu alıp karıştırmak isteyeceğiz.
İlginç kapak tasarımları
Kitap severler için güzel ve ilgi çekici olan kapaklar, yayınevlerinde çalışan hat editörlerinin de ilgisini çekiyor.
Kitabı yayına hazırlamadan önce günlerce kapak üzerinde çalışan editörler, en ilgi çekici ve farklı kapağına karar verirler.
Okuyucuların bu yöndeki taleplerinin farkında olan yayınevleri ve editörler bazen hayal gücünün sınırlarını zorlayabiliyor.