Haber

Ev Yapımı Yemek Fast Food’u Geride Bıraktı

Ev Yapımı Yemek Fast Food’u Geride Bıraktı

 

Avansas, Türkiye’deki işyerlerinin nabzını tutmaya devam ediyor. İş yerlerinin tüm alışveriş ihtiyaçlarına ekonomik ve pratik çözümler sunan Avansas, yeni araştırmasında çalışanların beslenme alışkanlıklarını inceledi. Türkiye genelinde 800 katılımcıyla gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre çalışanların öğle yemeği tercihlerinde ev yemekleri ilk sırada yer alıyor. Yemek kartı kullanımı yüzde 15 olarak ölçülürken, çalışanların yüzde 20’si evden getirdiği yemeği tercih ettiğini belirtti.

 

Avansas bu kez çalışanlarının yemek tercihlerine ve alışkanlıklarına odaklandı. 800 çalışanın katılımıyla gerçekleştirilen araştırmada iş yerinde kahvaltı yapanların oranı yüzde 59 olarak belirlendi. Öğle yemeğine giden çalışanların yüzde 72’si ev yemeklerini tercih ederken, fast food ikinci sırada yer aldı.

 

YEMEK KARTI KULLANIM ORANI YÜZDE 15

İşyeri yemek araştırmasına göre çalışanların yüzde 36’sı öğle yemeklerini şirket kafeteryasında tüketiyor. Çalışanların yüzde 20’si evden getirdiği yemekleri tercih ettiğini belirtirken, yemek kartı kullanım oranı yüzde 15 ile üçüncü sırada yer aldı. Araştırmaya katılan çalışanların yüzde 17’si gün içinde 1 atıştırmalık tükettiğini belirtti. Fazla mesai yapan çalışanların yüzde 43’ü akşam yemeğini de işyerinde yediğini paylaştı.

 

İNTERNETTEN YEMEK SİPARİŞİ ORANI YÜZDE 36

Avansas’ın araştırması kapsamında çalışanların hayatın hızlı temposu nedeniyle öğle yemeği molalarında yalnız kalma eğilimleri ortaya çıktı. Katılımcıların yüzde 12’si yemeklerini yemek molası vermeden masalarında tüketirken, yüzde 36’sı yemek molalarını sosyalleşmek için kullandığını belirtti. Masasında yemek yemeyi tercih eden çalışanların yüzde 36’sı sipariş vermek için online platformları kullanırken, yüzde 26’sı telefonla sipariş veriyor.

 

YEMEK SONRASI vazgeçilmezimiz: ÇAY

Ankette ayrıca çalışanlara yemek molası saatleri ve yemek saatlerini nasıl geçirdikleri de soruldu. Türkiye genelinde çalışanların yüzde 52’si yemek molalarını bir saat olarak planlarken, yüzde 37’si bu süreyi bir saatten kısa tutmayı tercih ediyor. Yemek molası veren çalışanların yüzde 53’ü düzenli olarak çay, kahve gibi içecekleri tüketiyor. Çalışanların yüzde 20’si sağlıklı atıştırmalıklar veya meyve tüketiyor. Araştırmaya göre şirketlerin çalışanlarına ayırdığı günlük ortalama yemek ücreti 135 TL olurken, yemek kartı sahibi çalışanların yüzde 69’u kartlarını market alışverişlerinde kullanmayı tercih ediyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

gurunajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort